#Copyright Skatecar#

                                     smileys Drapeaux

les liens
 

références / désignation

 

objet /contenu

 

liens

 
   En construction          
 

 

   Notes: Si les videos de la page video  ne fonctionnent pas correctement elles

sont visibles sur Youtube:

     
   Skatecar1   test d'un véhicule prototype fait maison   "adresse youtube" de skatecar1  
      un petit film en statique    
      essai basse vitesse en camera embarquée    
      après quelques mois et une transformation de thermique en électrique ... essai Juin 09 ...    
             
  Brudeli  

le site du constructeur

  http://brudelitech.com/video_654.htm" target="  
             
  Clever   le site du projet Clever : (compact low émission véhicle....)   http://www.clever-project.net/fr/fr_design_sketches.htm" target="  
             
  Carver   Le site du bureau d'ingénierie   http://www.brinkdynamics.nl/projects/carver.html" target="  
             
  Fou de Kart  

un kart V8 impressionant de qualité de réalisation beaucoup de liens vers ce sujets

celui là explique la réalisation et présente des films.

  http://www.dpcars.net/dp1b.htm  
    Department of Mechanical Engineering, University of Minnesota,  

 parcequ'il y a aussi des gens très sérieux que cela interresse .

 

   

Résumé / Abstract

One way of addressing traffic congestion is by efficiently utilizing the existing highway infrastructure. Narrow tilting vehicles that need a reduced width lane can be part of the solution if they can be designed to be safe, stable, and easy to operate. In this paper, a control system that stabilizes the tilt mode of such a vehicle without affecting the handling of the vehicle is proposed. This control system is a combination of two different types of control schemes known as steering tilt control (STC) and direct tilt control (DTC) systems. First, different existing variations of both STC and DTC systems are considered and their shortcomings analysed. Modified control schemes are then suggested to overcome the deficiencies. Then a new method of integrating these two control schemes that guarantees smooth switchover between the controllers as a function of vehicle velocity is proposed. The performance of the proposed STC, DTC, and integrated systems is evaluated by carrying out simulations for different operating conditions and some experimental work. The design of a second-generation narrow tilting vehicle on which the developed control system has been implemented is presented